Om DMV

DMV – Den Moderna Verkstaden är en ny och fräsch tidning som ska höja statusen bland alla mekaniker. DMV vänder sig till  företagare inom fordonsbranschens eftermarknad, såsom bil- & mc-verkstäder, däck-, plåt-, lack- och karosseriverkstäder. Utöver det når vi ut till bensinstationer, bil- och detaljhanden samt till aktörer inom verkstadsutrustning mm.

DMV föddes genom att kunder till vår systertidning DMH – Den Moderna Hantverkaren efterfrågade en “kul och lite kaxigare” tidning för fordonsbranschen.

Grundtanken med DMV – Den Moderna Verkstaden är att vara ett hjälpmedel som fokuserar på företagarnas verksamhet mer än på fackliga frågor specifika för en viss arbetsplats. DMVs läsare är allt från enmansföretagare till bolag mer fler anställda. Det innebär att mottagaren ofta fungerar som mekaniker, VD, personalchef, IT-chef, ekonomichef och inköpschef på samma gång. DMV finns där för att hjälpa till längs vägen inom mottagarens alla roller.

I tidningen hittas nyheter, unika tester på verktyg och förbrukningsmaterial som används frekvent i alla verkstäder (maskiner, lösningsmedel, rengöringsmedel mm), samt att vi kommer med värdefulla tips och tricks som branschen har nytta av.

Som läsare kan du vara trygg i vetskapen att vi bara skriver om produkter och tjänster för verkstadsproffs. Våra rigorösa tester av verktyg har blivit en måttstock till och med för tillverkarna, så noga är vi.

DMV går ut till över 23 000 företagare inom fordonsbranschens eftermarknad åtta gånger per år.

Vår vision med DMV – Den Moderna Verkstaden är att du ska få det stöd du behöver för att bli mer effektiv och kunna utveckla din verksamhet. Dessutom ska du ha roligt när du läser tidningen eller våra artiklar på webben.