KGK lanserar Autopartner – nytt partnerskap för verkstäder: ”Etablerat i Europa”

En ny gul och blå logotyp kommer snart att pryda verkstäders fasader runt om i landet. Detta när KGK lanserar Autopartner, ett för Sverige nytt partnerskap.
– Vi kan lägga upp ett leveransupplägg som passar för just den specifika verkstaden och komplettera med tjänster som underlättar deras vardag, säger Anders Nilsson, försäljningsdirektör på KGK.
Autopartner är redan etablerat i Europa och kommer från den internationella handelsorganisationen ATR där KGK är medlem.
Med Autopartner kan verkstäder driva sin verksamhet helt i egen regi och samtidigt tillhöra ett gemensamt namn och varumärke, utan att ingå i ett fullskaligt verkstadskoncept. Idén bygger i stället på ett samarbete mellan verkstaden i fråga och den lokala Autoexperten-butiken, och syftar till att stärka den gemensamma affären med fokus på reservdelar samt verkstadsutrustning.
– Med partnerskapet vill vi ge verkstäder en alternativ tillhörighet, med möjlighet till bra reservdelsprodukter, support och service. Vi kan lägga upp ett leveransupplägg som passar för just den specifika verkstaden och komplettera med tjänster som underlättar deras vardag, säger Anders Nilsson, försäljningsdirektör på KGK i ett pressmeddelande.
“BYGGA STARKA RELATIONER”
Lanseringen av Autopartner skedde den 2 oktober och kommer under veckorna rullas ut till marknaden genom Autoexpertens 54 butiker i landet.
– Autopartner är ett etablerat varumärke i Europa som vi via vårt medlemskap i ATR kan etablera här i Sverige. Partnerskapet kommer att ge verkstäder och butiker möjlighet att utveckla sina verksamheter, bygga starka relationer och erbjuda kvalitativa tjänster till bilägare i hela Sverige, säger Anders Nilsson.
MER BRANSCHNYTT
VISA FLER






