LIQUI MOLY skriver nytt sponsoravtal med Formel 1

LIQUI MOLY skriver nytt sponsoravtal med Formel 1

LIQUI MOLY förblir lojalt med Formel 1. Den tyska tillverkaren av motorolja har tecknat ett ettårigt avtal med tävlingsserien och företaget kommer ha både fysiska och virtuella reklamskyltar längs banorna vid 18 av 23 lopp under årets säsong.

Sedan 2019 har olje- och tillsatstillverkaren LIQUI MOLY varit ”Official Sponsor” med Formel 1. För säsongen 2023 uppgraderas titeln till ”Official Partner” i och med det nya avtalet, som också omfattar tre tävlingar med fysisk skyltning längs tävlingsbanorna där företagets varumärke presenteras.

Günther Hiermaier, vd för LIQUI MOLY, understryker vidden av årets tävlingssäsong.

– Formel 1 har sammanställt en högst internationell och mångsidig tävlingskalender vars filosofi stämmer bättre överens med vår egen än någonsin tidigare: Ett globalt premiummärke – en status som knyter oss till Formel 1 och gör att vi skiljer oss från mängden inom detaljhandeln och gentemot slutkonsumenterna, säger han i ett pressmeddelande.

MEDIEEXPONERINGEN AVGÖRANDE

Peter Baumann, marknadschef för LIQUI MOLY, om avtalet som tecknades i Bahrain:

– Förutom våra matchande varumärkesfilosofier är den enorma medieexponeringen som Formel 1 genererar avgörande för detta samarbete. Miljarder reklamexponeringar i sociala medier, på webbplatser, i videospel och dokumentärer såsom ”Drive to Survive” på Netflix skapar en kombination av autentisk genomslagskraft och historieberättande för motorsportentusiaster över hela världen. Självklart är detta även en viktig del av vår övergripande strategi.


LIQUI MOLYs största sponsorskap. Marknadschef Peter Baumann och Brandon Snow, Formula 1 Managing Director of Commercial, vid säsongens första Formel 1-lopp i Bahrain.

Brandon Snow, Managing Director of Commercial på Formel 1, är nöjd över det nya avtalet med LIQUI MOLY.

– När vi nu inleder den nya säsongen är vi glada över att LIQUI MOLY stärker sitt engagemang för Formel 1. Genom att använda digitala annonseringsmöjligheter visar vi på båda varumärkenas vilja att förbli innovativa, eftersom vi tar fansen närmare världens största motorsportevenemang under fler tävlingshelger än någonsin tidigare, säger han.

LIQUI MOLY har också reklam i MotoGP där företaget verkar som exklusiv smörjmedelspartner för motocross-VM och hade reklam vid handbolls-VM i januari. LIQUI MOLY har också synts med reklam vid många vintersportarrangemang.

SKRIVEN AV
Mattias Bladh