Mekonomen tar hem pris för mobilt utbildningskoncept

Mekonomen tar hem pris för mobilt utbildningskoncept

Inhouseavdelningen på Mekonomen Company fick ta emot första pris i kategorin Årets Expo 2022 vid årets Inhousetävling i Stockholm.

Det var för ProMeisters och Mekonomen Companys utbildningslokal på hjul, som priset bärgades på Inhousetävlingen den 16 november i Stockholm. Samma koncept tog även hem andrapris i kategorin Årets Utomhusreklam 2022.

– Vi är riktigt glada att få ta emot priset Årets Expo 2022, nu har vi ytterligare något att vara stolta över när vi fortsätter vår resa att utbilda framtidens fordonstekniker. Det här priset går till alla som har varit med och gjort vår utbildningslokal och utbildningsturné möjlig, säger Stefan Andersson, COO ProMeister Solutions i ett pressmeddelande.


Segerjubel på Inhouseavdelningen på Mekonomen Company.

Den rullande utbildningslokalen och utbildningsturnén har gått under namnet E+. Turnén har fortlöpt under 9 månader och har totalt gjort 29 stopp. Från Kiruna i norr till Malmö i söder. 

Totalt har över 2 500 tekniker gått den grundläggande utbildningen och över 400 en fördjupande utbildning, båda inom högvoltsteknologi. I dagsläget har 238 fordonsverkstäder blivit godkända i den 85 kvadratmeter stora utbildningslokalen på hjul. 

– I takt med att antalet elbilar ökade kraftigt under 2021 ökade också behovet av godkända behörigheter och utbildningar i våra verkstäder. Att ta fram ett koncept för att möjliggöra utbildningstillfällen på flera orter i landet har varit en utmaning. Utan vårt duktiga team och alla kreativa deltagare hade resultatet aldrig blivit så bra som det nu blev, säger Susanna Carlander Grafström marknadschef Mekonomen Company.

SKRIVEN AV
Mattias Bladh