Midland utökar samarbetet med Assistancekåren

Verkstadskunder kan nu registrera kundbilar för laddassistans (EV) eller basassistans för äldre bilar
Midland utökar samarbetet med Assistancekåren

Premiumoljemärket Midland lanserar nu ett utvidgat samarbete med Assistancekåren, som innebär att verkstadskunder kan registrera kundbilar för laddassistans (EV) eller basassistans för äldre bilar. Produkterna är premiebaserade.

– Vi följer beståndsutvecklingen hos våra verkstadskunder och kan precis som analysföretaget Vroom konstatera att konkurrensen hårdnar med ett bestånd av personbilar som senaste åren minskat med hundratusentals i åldersspannet 0-15 år. Minskningen beror på minskad nybilsförsäljning, kraftigt ökad export samt att många bilägare väljer behålla nuvarande bil längre, säger Jonas Udd på Midland AB i ett pressmeddelande.

Och fortsätter:

– Därför tror vi det är en god idé att kartlägga sin marknad och se över sin konkurrenskraft. Det går inte luta sig tillbaka och hoppas på att den gamla set-upen fungerar eller på en kommande högkonjunktur.

“MERVÄRDEN TILL BILÄGARNA”

Jonas Udd berättare vidare att Midland i dag kartlägger verkstadens kundbilar för att “maximera lojaliteten till verkstaden genom att erbjuda och kommunicera mervärden till bilägarna”.

– Har bilen nybilsgaranti, märkesassistans eller Midland fri vägassistans kommuniceras detta till servicekunderna via kallelse innan service och “tack-för-besöket-sms” med mervärdesbevis efter service. Verkstaden maximerar lojaliteten genom att mervärdena kombineras med Midmans precision i servicemognadsberäkningen. Rätt budskap i rätt tid för varje kunds upplevelse av verkstadsbesöket helt enkelt.

Midland har inte kunnat finansiera fri vägassistans för elbilar då de inte konsumerar någon motorolja. Dessutom har en assistansprodukt saknats för bilar över 10 år. Det utökade samarbetet mellan Midland och Assistancekåren ger verkstäder och bilåterförsäljare ett verktyg för att registrera laddassistans för elbilar (premie 249 kronor per år) eller basassistans för äldre bilar (verkstadspremie 295 kronor med kundvärde 495 kronor per år).

Verkstaden kan välja om assistansen ska erbjudas gratis för servicekunderna (verkstadsfinansierad) eller om assistansen ska erbjudas som en köp-till-produkt bland de servicekunder som är aktuella. Är verkstaden auktoriserad av Midland och köper Midlands motoroljor gäller fortsatt fri vägassistans eller motorgaranti med assistans utan premie eller självrisk för bilar och transportbilar upp till 10 år eller 50 000 mil samt husbilar upp till 15 år.

TÄCKER MAJORITETEN AV SERVICEKUNDERNA

Den täcker tillsammans med eventuell nybilsgaranti och märkesassistans majoriteten av servicekunderna. De premiebaserade produkterna kompletterar de befintliga mervärdena.

Laddassistans innebär att kunden får starthjälp, akutladdning på plats eller bärgning till laddstation. Basassistans gäller alla driftstopp för alla fordon, oavsett ålder. Med premiumpaket går det lägga till Europa, hotell och hyrbil.

SKRIVEN AV
DMV