Svenska Fordonsbranschen förstärker inom strategisk kommunikation och hållbarhet

Branschorganisationen Svenska Fordonsbranschen anställer Philippe Fernström till den nyinrättade rollen som Public Affairs- och Hållbarhetsansvarig.
– Jag är väldigt glad att välkomna Philippe Fernström till Svenska Fordonsbranschen. Han kommer att ha en viktig roll som ansvarig för vår verksamhet inom Public Affairs, strategisk kommunikation och hållbarhet, säger Lars Bergmark, verkställande direktör för Svenska Fordonsbranschen i ett pressmeddelande.
– Som representanter för den svenska fordonseftermarknaden tar vi vårt ansvar för att på bästa sätt företräda våra medlemmar både i Sverige och inom EU. Där ingår att skapa ökad kunskap och kännedom om de utmaningar som branschen står inför på lång och kort sikt gentemot våra beslutsfattare.

Philippe Fernström har lång erfarenhet av politisk påverkan, opinionsbildning och strategisk kommunikation. Fernström har även arbetat med policyfrågor och hållbarhet inom mobilitet. Närmast kommer han från arbetet som nordisk policychef på Dott. Dessförinnan var han Public Affairs-ansvarig samt Press- och Opinionschef på Unionen.
Philip Fernström om sin nya roll på Svenska Fordonsbranschen:
– Jag ser mycket fram emot att utveckla Svenska Fordonsbranschens påverkans-och hållbarhetsarbete. Den svenska och europeiska eftermarknaden för fordon har en helt avgörande roll i ekosystemet för Sveriges transporter. Det ska bli otroligt spännande att arbeta för fortsatt fri konkurrens och rättvisa förutsättningar för medlemsföretagen.
MER BRANSCHNYTT
VISA FLER






