Verkstadstekniker från Ryds Bilglas i landsöverskridande erfarenhetsutbyte

Har skickat verkstadstekniker till sin brittiska motsvarighet
Verkstadstekniker från Ryds Bilglas i landsöverskridande erfarenhetsutbyte

Ryds Bilglas, som är en del av koncernen Cary Group, har skickat tio verkstadstekniker från Ryds Bilglas för att arbeta på olika orter i Londonområdet i Storbritannien. Detta för att öka kunskapsöverföringen mellan tekniker i länderna.
– Ryds Bilglas tekniker har förutom med sitt gedigna kunnande även säkerställt en hög servicenivå mot kund i våra verkstäder, säger Andy Rae, UK Operations Director på Cary Group.

Ledande europeiska aktören inom byte, lagning och kalibrering av bilglas, Cary Group, består av fristående bolag på tio olika marknader där Storbritannien är den största under varumärket National Windscreens.

Från Ryds Bilglas i Sverige har tio verkstadstekniker arbetat i Londonområdet under två veckors tid och det finns flera positiva aspekter att hämta från utbytet.

– Det här samarbetet är positivt av många skäl, bland annat behöver Storbritannien personal för att ta hand om efterfrågan där. Det är första gången vi gör den här typen av landsöverskridande utbyte på verkstadsnivå, säger Fredrik Karlsson, Sverigechef för Ryds Bilglas i ett pressmeddelande.

– Vi har sett ett stort intresse från personalen och det är ett utmärkt tillfälle att ge våra medarbetare en unik möjlighet till ett yrkesmässigt äventyr. Samarbetet har varit väldigt lyckat från både vårt och National Windscreens håll och vi hoppas att fler tillfällen kommer att ges.


Verkstadstekniker i samarbetsutbyte. Tio verkstadstekniker från Ryds Bilglas har under två veckor arbetat hos sin brittiska motsvarighet National Windscreens i Londonområdet.

Från brittiskt håll är samarbetet odelat positivt.

– Samarbetet mellan Ryds Bilglas och National Windscreens har en optimal timing då vi i Storbritannien behöver extra resurser för att kunna leverera på efterfrågan. Ryds Bilglas tekniker har förutom med sitt gedigna kunnande även säkerställt en hög servicenivå mot kund i våra verkstäder. Vi är väldigt stolta över det här fina samarbetet, säger Andy Rae, UK Operations Director. 

SKRIVEN AV
Mattias Bladh