Märke, kedja eller fri?
Finns det fördelar med att vara märkesbunden, eller är det enklare att vara fri? Efter att ha pratat med några olika aktörer i branschen har vi fått svar på detta. I det stora hela handlar det om vilken grad av service ni som verkstad vill kunna erbjuda, och vilken standard man vill hålla.
FLER REPORTAGE
VISA FLERJuristen: När det som inte får hända händer gäller det ha ryggen fri
För fordonsverkstaden gäller det att ligga steget före vid brott och olyckor
februari 28, 2024
Batteridrivet vs tryckluftsdrivet
Utvecklingen av batteridrivna verktyg går stadigt framåt
februari 27, 2024
Experten: Hittar du den röda tråden?
Sonny Waxmo tar sig an nya fall i verkstaden
februari 26, 2024
Hot Rods från Blekinge ut i världen: “Började på hobbynivå”
Få fordon är så personliga som en Hot rod. En av fordonshobbyns många subkulturer, där varje enskild bil är unik och anpassad helt...
februari 22, 2024
Juristen: Se upp för fönstershoppare som gör en beställning
Nya fälgar till bilen? Självklart. Kunden är själaglad efter att ha botaniserat bland det stora utbudet och är nu redo att slå till....
januari 25, 2024
Tema: Framtidens batterier – ny forskning som passerar alla gränser
Förr i tiden pekades ofta förbränningsmotorn ut som bilens hjärta. Ett av de mest grundläggande organen för att få allt att fungera....
januari 25, 2024
Proffsen som ger gamla förbränningsmotorer nytt liv
Enebybergs Motorrenovering i Täby renoverar trasiga förbränningsmotorer
december 18, 2023
Experten: “Kör man 2–5 km åt gången ska man inte ha en modern dieselbil”
En fjäder gör som bekant ingen höna. En brusten returfjäder kan däremot orsaka reparationskostnader för upp mot 50 000 kr,...
december 14, 2023